H10 Nieuwsbrief nr 2, 2 december 2019

Welkom bij de tweede nieuwsbrief

Voor je ligt of staat de tweede nieuwsbrief over H10, de nieuwe centrale locatie voor Participatie en Werk van de RIBW Nijmegen & Rivierenland. In deze tweewekelijks nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de verbouwing, aankleding, verhuizing en inrichting van ons nieuwe gebouw.

Op deze gekoppelde site kun je ook de laatste verbouwings-foto’s zien en een lijst met veelgestelde vragen bekijken. En als je een vraag hebt kun je hem daar natuurlijk stellen.


Verhuizing

Afgelopen dinsdag heeft de RIBW te horen gekregen dat de omgevings-vergunning van H10 nog niet is afgegeven. Deze vergunning hebben we nodig. De gemeente Nijmegen loopt achter met de verwerking van de aanvragen en heeft toestemming gekregen om de procedure te verlengen. Dat is een tegenvaller.

De verbouwing verloopt voorspoedig dus daar ligt het niet aan.

We kunnen je alvast een kijkje geven in de voorlopige planning.
De definitieve planning komt in 1 van de volgende nieuwsbrieven. 

Hieronder zie je de voorlopige planning:


Voorlopige planning  verhuizing

(mits de vergunning op tijd is afgegeven?)

  • Graafseweg: Maandag 13 Januari
  • Art-tics: Maandag 20 januari
  • Ten kate: Maandag 27 januari
  • Team herstel: Maandag 3 februari
  • Phoenix: Maandag 10 februari
    (of in combinatie met
    team herstel op 3 februari)

Inrichting en aankleding

  • De bar van café eten en drinken is gedemonteerd en naar H10 gebracht. Deze wordt binnenkort gemonteerd.
  • De vloeren van de ontmoetingsruimte en art-tics liggen er al in. Dit ziet er al super mooi uit.

Feestrubriek

  • Alle ruimtes binnen H10 krijgen namen van planten en bloemen. Dit doen we om het reserveren makkelijker te maken. Een activiteit van Phoenix kan dan bijvoorbeeld plaats vinden in ruimte Margriet, of Ten Kate kan plaats vinden in ruimte Roos
  • Er zijn al meer dan 50 namen voor H10 binnen gekomen! Geweldig dat er zo wordt meegedacht!

Hoofdpijnrubriek

(wat speelt er, waar maakt men zich zorgen over..)

  • Hoe gaan we om met waardevolle spullen op H10 zoals muziekinstrumenten of fotocamera’s?
    Iedereen kan in H10 ruimtes reserveren en gebruiken.
    Degene die de ruimte reserveert is verantwoordelijk voor de spullen die erin staan.
    Er komt ook een uitleenservice voor o.a. e-health en andere dure spullen.
  • Hoe zie het programma eruit op H10?
    Voor het begin hebben we afgesproken dat in de eerste periode het huidige programma 1 op 1 over gaat over H10. Dit is een groeimodel, want we willen er in de toekomst naar over gaan dat deelnemers zelf activiteiten kunnen organiseren eventueel met ondersteuning van begeleiding. Vanaf het begin zullen we hier periodiek met jullie over in gesprek gaan.
  • Welke bussen rijden er naar H10 en waar kan ik uitstappen?
    Kijk hiervoor op www.9292.nl.
    Ook op www.htien.nl kun je straks bus-informatie vinden.
    Phoenix organiseert op vrijdag 13 december een een ‘verkenning’ van de route naar H10 per bus. Kijk voor meer info op www.htien.nl en geef je op!
    (En op 9 december doen ze hetzelfde op de fiets!)
  • Hoe zit het met de activiteiten op Phoenix tijdens de verhuizing?
    Rondom de verhuizing zal op Phoenix een aangepast programma plaatsvinden. In één van de volgende nieuwsbrieven zul je daarover meer informatie vinden.

Van alles en nog wat

Op de Graafseweg zijn verhuisdozen aanwezig deze kunnen opgehaald worden of besteld worden via logistiek en meer.

Zijn er spullen die naar de stort kunnen? Neem hierover contact op met logistiek en meer.

Met het oog op de verhuizing na H10 zijn wij aan het inventariseren hoe we er met zijn allen een bruisende plek van kunnen gaan maken. We zullen dit met zijn allen gaan vormgeven, dus met deelnemers en begeleiders. Zo zullen er ook taken door deelnemers gedaan kunnen worden. Taken waar je aan zou kunnen denken zijn: bardiensten, koken, lunch verzorgen sport activiteit, BHV, conciërge, gastvrouw/heer, tuindienst, boodschappen, EHBO, was, Vita en administratie.

Heb jij taken die je op dit moment uitvoert en graag wil voortzetten? Of heb je ideeën wat je daar zou kunnen en willen betekenen? Of ben je hierin zoekende en zou je graag meer willen weten? Dan nodigen we jou uit om hier met ons over in gesprek te gaan. Neem hierover contact met: l.laurant@ribw-nr.nl of r.v.tiem@ribw-nr.nl

We zullen begin januari een gezamenlijk overleg met jullie hierover hebben om dit te gaan vormen.

Wil je de nieuwsbrief printen?

Download dan hier het PDF-bestand.
(Tip: print hem dubbelzijdig. het past op 1 blaadje A4)

Wil je de nieuwsbrief automatisch in je mailbox?

Geef je dan hier op!

Postadres
RIBW Cliëntenplein
Graafseweg 250
6532 ZV Nijmegen

T 06-542 41 906
E redactie@ribw-clientenplein.nl